dimarts, 25 de setembre del 2012

Tecnologia i educació

Ordinadors a les aules, pissarres digitals... fins a quin punt la tecnologia està present en l'educació?

En l'entrada d'avui, intentarem resumir breument la influència que han tingut les noves tecnologies, també anomenades TIC (Tecnologies d'informació i comunicació), en la societat actual.

Fa uns anys, quan els nostres pares anaven a l'escola no hi havia cap tipus de suport informàtic, les classes s'impartien de la manera clàssica: el professor parlava i els alumnes prenien apunts. Però la societat ha evolucionat i l'educació amb ella, fins el punt que nosaltres ja hem nascut en la era digital. Hem estat educats, des de ben petits, amb el suport dels ordinadors i de les noves tecnologies, ja que la tecnologia ha esdevingut un pilar fonamental en la societat, no només en l'educació sinó que està present en el dia a dia de totes les persones.

Però... aquest tipus d'educació té més avantatges que desventatges?
Podem trobar molts avantatges en aquest tipus d'educació, per exemple, la immediatesa amb la què trobem informació, la motivació extra que suposa per als estudiants l'ús d'ordinadors, la facilitat per interactuar amb professors i companys sense estar en un mateix context físic... però i els desventatges? 
Ara quan els nens tenen un treball no busquen informació als llibres, sinó que encenen l'ordinador i se'ls presenta un món virtual ple d'informació... però són els nens conscients de que no tota aquesta informació és bona? Saben destriar la informació que els convé de la que no? I quin paper juguen els pares? Controlen les pàgines a les que entren els seus fills? 
A més, el cost de l'adquisició d'aquestes tecnologies i la distracció que provoquen en els alumnes a l'hora d'estar a classe són dos dels inconvenients més rellevants de les TIC.

En conclusió, gràcies a l'internet hem fet grans avenços en el món educatiu, però no hem d'oblidar que l'educació que ens pot inculcar un professor no es pot comparar a la informació desordenada i de poca fiabilitat que podem trobar a les pàgines web.



Per tal de recolzar la informació d'aquesta entrada us deixem aquest debat (que es va realitzar al setembre del 2008, a l'inici d'un nou curs educatiu, en un programa de TV3) sobre les TIC. 

 



6 comentaris:

  1. Sempre que la tecnología ens ajudi a realitzar una tasca crec que val la pena invertir en ella. Però també crec que s'hauria d'ensenyar als alumnes com utilitzar d'una manera correcta les eines que ens proporciona i d'estriar una font fiable d'una que no ho es tant.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Estem totalment d'acord amb la teva aportació, creiem que tenir noves tecnologies no va lligat a saber utilitzar-les i és per això que estem estudiant educació primària, per tal d'ensenyar les noves generacions a utilitzar bé aquestes eines de què disposen.

      Elimina
  2. Sota el meu punt de vista, és evident que les tecnologies formen part de la nostra vida i és genial poder utilitzar-les com a suport en l'educació, però penso que mai hauríem de substituir un llibre per un ordinador.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Nosaltres opinem igual i, és que, als últims anys hi han hagut moltes queixes per haver canviat els llibres per ordinadors portàtils. Estem d'acord en que són un bon suport i s'ha d'ensenyar a utilitzar-lo, però com a eina complementària i no com a únic material escolar.

      Elimina
  3. La meva opinió es que no s'hi hauria d'estudiar ni de pendre apunts amb ordinador, ja que si sense ells les generacions aneriors ja tenien com a distracció la imaginació, amb l'ordinador tenen infinites més y sense que el professor es pugui adonar. Amb aquesta llei l'unic que aconsegueixen es empitjorar l'educació espanyola.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Nosaltres pensem de la mateixa manera, és a dir, les noves tecnologies són molt importants i de gran utilitat, però representen també una gran distracció a les aules.

      Elimina